Americká společnost Ticketmaster, která má téměř monopol na prodej vstupenek na nejrůznější kulturní a sportovní akce v USA, spustila novinku, která vyvolala bouřlivé reakce mezi zákazníky. Při prodeji vstupenek na americkém trhu společnost začala využívat dynamické ceny.
Jak funguje dynamická tvorba cen?
Nejedná se o žádnou převratnou novinku, na trhu se s ní zákazníci mohou setkat dnes například při nákupu letenek. Model samotný je velmi jednoduchý, cena vstupenek reaguje na poptávku. Pokud je tedy o vstupenky na koncert velký zájem, cena vstupenky roste.
Tento model přijal Ticketmaster od svého vlastníka, společnosti Live Nation. Novinka byla odůvodněna snahou o zamezení spekulativního předprodeje vstupenek, který neposkytuje žádný profit interpretům a dalším vystupujícím. Společnost také uvedla, že nasazení dynamických cen musí být vždy iniciováno umělcem.
Kteří umělci využívají dynamických cen?
Vzhledem k principu této novinky jistě není překvapením, že mezi interprety, kteří využili měnících se cen, patří největší světové hvězdy, o jejichž lístky na koncerty je již tradičně enormní zájem. Mezi jména jako Taylor Swift, Drake, Paul McCartney, The Weeknd, Alicia Keys se v aktuálně zařadil i Bruce Springsteen.
Jak se při nákupu vstupenek ušetřit?
Dá se předpokládat, že při zahájení prodeje mohou ceny vstupenek kvůli velkému zájmu skalních fanoušků vyskočit strmě vzhůru. V USA se cena vstupenek na koncerty mohla vyšplhat až na 5000 USD, tedy téměř 110 tisíc korun. Jednoduchým doporučením tedy může být vyčkat na opadnutí prvotního zájmu zákazníků a tedy i snížení dynamické ceny. Je ale potřeba počítat s tím, že ke snížení cen nemusí kvůli přetrvávajícímu zájmu dojít a hrozí také vyprodání.
A jaký názor na tuto novinku máte vy? Nelíbí se vám postup prodejce, nebo rozumíte interpretům, kteří si chtějí došlápnout na spekulanty a překupníky? Napište nám svůj názor do komentářů.