Škoda Enyaq v Národním muzeu v Praze
AutoMoto

Ze Škody Enyaq je muzejní exponát. Do propadliště dějin však rozhodně nepatří!

První plně elektrické SUV z produkce mladoboleslavské automobilky je nyní k vidění v muzeu. Není to ovšem tak, že by se vrcholoví manažeři rozhodli mladičký model, který se na cestách ještě nestačil ani ohřát, odepsat. Věc se má tak, že se Škoda Enyaq stala součástí sbírky Národního muzea v Praze.

Byť jsou návštěvníci v muzeích zvyklí spíše na klasiky a veterány, Škoda Enyaq má v Národním technickém muzeu opodstatnění. Jedno prvenství jí totiž už nikdy nikdo neupře. Představuje historický milník automobilky, která prostřednictvím modelu započíná cestu k elektromobilitě. Honosí se titulem prvního sériově vyráběného elektromobilu vyráběného v České republice. Pokud vám právě přišla na mysl otázka, proč na jeho pozici není populární elektrifikovaná varianta městského minivozu CitigoE iV, nabízí se jasná odpověď – malý elektromobil nevznikal u nás, ale na Slovensku.

Škoda informovala přítomnosti Škody Enyaq v muzeu až nyní, ve skutečnosti je součástí expozice již o léta. Návštěvníci si mohou prohlédnout první předsériově vyráběný vůz, který vytvořil zajímavý kontrast s nejstaršími exempláři, jako je například Laurin & Klement Voiturette B z roku 1906.

Škoda Enyaq v Národním muzeu Praha
Škoda Enyaq v Národním muzeu Praha
Zdroj: skoda-storyboard.com

Co jste možná o Škodě Enyaq nevěděli?

Jak je u vozů z produkce Škody zvykem, také Enyaq dostal do vínku spoustu atraktivních prvků. Některé jsou pouze za příplatek, ale vypadají vážně skvěle. Řeč je především o efektní svítící mřížce, kterou tvoří až 130 LED diod. V základu je vůz dodáván s černým plastem.

Pokud vám vrtá hlavou, jak daleko urazíte s nejslabší verzí se zadním pohonem a 55 kW akumulátorem, pravděpodobně budete spokojení. Dojezd 340 kilometrů není zoufalý. S akumulátorem s kapacitou 82 kW a 150 kW motorem dáte na jedno nabití až 510 km.

Cena Škody Enyaq je na poměry Škody vysoká, ale koho neodradí, vychutná si plně elektrickou maximálku 180 km/h a sprint na stovku za 6,2 s.

Zdroj/ foto: skoda-storyboard.com.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*